ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐ:

Hétfő:                9h00 - 17h00

Kedd:                 9h00 - 17h00

Szerda:              9h00 - 17h00

Csütörtök:         9h00 - 17h00

Péntek               9h00 - 14h00

A főkonzulátuson valamennyi ügyben csak előzetes időpontfoglalás alapján történik az ügyintézés. 

Az alábbi ügyekben e-mailen kell időpontot egyeztetni:

  • érdekvédelmi ügyek
  • gyermekvédelmi és gyámsági ügyek
  • az egyszeri hazautazásra szolgáló ideiglenes útlevél ügyek
  • állampolgársági ügyek, egyszerűsített honosítás
  • halottszállítási engedély

Minden más ügyben az online időpontfoglaló rendszeren keresztül kell időpontot foglalni, amely EZEN A LINKEN érhető el.

Főkonzulátusunknak nincs felhatalmazása vízumkiadásra. Schengeni vízumkérelmekkel és tartózkodási engedélyekkel kapcsolatban részletesen tájékozódni EZEN A WEBOLDALON lehet, illetve érdeklődni a londoni nagykövetségünk által ITT megadott elérhetőségeken tud.

 


ELÉRHETŐSÉGEINK:

Telefonszám: 00 44 (0) 161 503 5678 (csak hétfőtől csütörtökig 10.00-12.00 óra és 15.00 és 16.00 óra között!)

 E-mail: konz.man@mfa.gov.hu
 

FIGYELEM! A főkonzulátust telefonon hétfőtől csütörtökig 10.00-12.00 óra között és 15.00-16.00 óra között lehet elérni. Telefonvonalaink az érdeklődések nagy száma miatt nagyon leterheltek. Kérdéseivel kapcsolatban először szíveskedjen honlapunkon tájékozódni, illetve további kérdéseit a konz.man@mfa.gov.hu címen is felteheti. Telefonon és e-mailen keresztül (kivéve a fenti ügyeket) időpont nem foglalható! Az időpontfoglalással kapcsolatos tudnivalókat a továbbiakban olvashatja.

Kérjük megértő türelmüket, igyekszünk mindenkinek a lehető leghamarabb válaszolni.

!!! Bajba jutott magyar állampolgárok halaszthatatlan vészhelyzet esetén 0-24 órában elérhetik a Konzuli Szolgálatot. Vészhelyzeti elérhetőségekért kattintson ide! 

 


A konzulátus zárva tart:

A főkonzulátus hétvégeken és munkaszüneti napokon zárva tart.

Munkaszüneti napok:

2023

Január 2.; március 15.; április 7.; április 10.; május 1.; május 8.; május 29.; augusztus 28.; október 23.; november 1.; december 25-26;

2024

Január 1-2. 

 


IDŐPONTFOGLALÁSI TUDNIVALÓK

 

A + jelre kattintva lenyílnak az időpontfoglalásra és az ügyintézésre vonatkozó hasznos tudnivalók. Kérjük, figyelmesen olvassa el ezeket az információkat, mielőtt időpontbot foglalna. 

+Mire figyeljek az időpontfoglalásnál?
Az egyes ügycsoportok esetében az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján történik. Az időpont foglalása főszabály szerint ezen a weboldalon keresztül, közvetlenül történik.
Kérjük, hogy időpontfoglalás előtt tanulmányozza honlapunkon az intézni kívánt ügyre vonatkozó információkat itt.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az online rendszerünkben rendszeresen nyitunk meg újabb időpontokat, illetve napközben is szabadulhatnak fel időpontok, ha valaki töröl egy foglalást. A főkonzulátus ügyintézői szintén a fent megjelölt weboldalon keresztül adják ki az időpontokat, így a weboldalon a rendszer által felajánlott időponthoz képest nem tudnak korábbi időpontot adni.
Az ügyfélfogadási rendszerben az időpontfoglaláskor az alapügyet kell kiválasztani. Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. A kiválasztásnál a személyek számánál azt kell jelölni, hogy hány ügyfél ügyét intézik az adott időpontban. Így például a gyermek útlevél kérelménél a gyermek nevét kell megadni, és egy főt kell kiválasztani, függetlenül attól, hogy a kérelem benyújtásakor a két szülőnek is jelen kell lennie.
Egy alapügyre egy személy csak egy időpontot foglalhat. Ilyenkor az on-line rendszerünk nem engedi tovább, hanem figyelmezteti a korábbi foglalására.
Külön időpontot kell kérni az egymással össze nem függő ügyek intézésére.
Ha a foglalt időpontban nem tud megjelenni, kérjük, hogy mielőbb gondoskodjon az időpontja módosításáról vagy törléséről, amit a visszaigazoló e-mailben lehet megtenni! Késés esetén az ügyintézést nem tudjuk garantálni, így adott esetben új időpontfoglalásra lehet szükség.
+Hogyan készüljek fel az ügyintézésre?
Honlapunkon minden egyes konzuli ügyre vonatkozóan részletes tájékoztató található. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok letölthetők az adott ügytípusról szóló tájékoztató lapjának alján található anyagok közül. Kérjük, hogy először figyelmesen olvassa el a honlapon leírtakat. Ha több ügyet intéz egyszerre, úgy minden egyes ügyre vonatkozó információról tájékozódjon (például gyermek anyakönyvezése, útlevélkérelme és apai elismerő nyilatkozat esetén a honlap mindezen részeit el kell olvasni, és minden ügyhöz tartozó adatlapot ki kell nyomtatni és kitölteni).
Kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyintézés gördülékenysége érdekében, ahol ez lehetséges előzetesen kitöltött adatlapokkal, illetve előkészített anyagokkal érkezzenek. Hiányos kérelem (pl. kitöltetlen adatlapok, hiányzó mellékletek) esetén sajnos nem tudjuk garantálni az ügyintézést, mivel az esetleges csúszás azoktól venné el az időt, akik felkészülten érkeztek. Amennyiben az ügyintézésre történő felkészülés során olyan kérdése merül fel, amelyre nem találja a választ a honlapunkon, e-mail címünkön készséggel állunk rendelkezésére annak érdekében, hogy ne az ügyintézéskor derüljenek ki a hiányosságok.
A kérelem benyújtásakor a honlapon meghatározott adatlapokat, dokumentumokat, okmányokat kell benyújtani. Amennyiben a kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg. Útlevélkérelmeknél nincs lehetőség hiánypótlásra. A hiányos kérelmeket nem vesszük át, és új időpontot kell foglalnia. Sürgősségi időpont ilyen esetben sincs.
A konzuli díjakat debitkártyával lehet kifizetni az ügyintézés során. Az aktuális díjtáblázatot itt találja.
A főkonzulátuson azonnali, illetve sürgősségi eljárásra nincs lehetőség. A honlapon feltüntettük, hogy melyik eljárásnak mennyi a várható ügyintézési ideje, azonban ez csak tájékoztató jellegű, az eljárási idő rövidebb, illetve hosszabb is lehet.
A főkonzulátus a magyarországi ügyintézést igénylő ügyekben a kérelmeket csak átveszi és továbbítja az illetékes hatóságnak, a további ügyintézésre nincs ráhatása. Ennek megfelelően a Magyarországon folyamatban lévő ügyekben a konzulátus nem tud tájékoztatást adni. A fontosabb magyarországi hatóságok elérhetőségeit a honlap az egyes ügyek leírásánál tartalmazza.

 

Fontosnak tartjuk, hogy az ügyfeleink kiszolgálása magas szakmai színvonalon, udvariasan történjen. Ehhez fontos számunkra az Ön véleménye, ezért kérjük, hogy ha észrevétele, véleménye van az ügyintézéssel kapcsolatban, úgy írja meg a konzulátus e-mail címére. Kérjük, hogy azt is írja meg, ha elégedett volt az ügyintézéssel.

 

Köszönjük az együttműködését!