A főkonzulátuson valamennyi ügyben előzetes időpontfoglalás alapján történik az ügyintézés.
Időpontot az erre kialakított online rendszerben tudnak foglalni személyes adataik és elérhetőségeik (e-mail cím és telefonszám) megadása mellett. Az időpontfoglaló rendszer linkjét legörgetve találja.
Az online időpontfoglaló rendszerben foglalható szolgáltatásaink:
- Útlevélkérelem benyújtása
- Személyazonosító igazolvány igénylése
- Okmányelvesztés bejelentése
- Hazai anyakönyvezés (születés (+anyasági támogatás/FÉTÁM), házasság, válás, haláleset; apai elismerő nyilatkozat; névváltoztatás)
- Hitelesítési ügyek (aláírás, fordítás, másolat, életbenlét igazolása)
- Személyi- és lakcímnyilvántartással kapcsolatos ügyek
- Okiratkiállítás és -beszerzés
- Ügyfélkapu regisztráció
- Okiratok átvétele
- Családi állapot igazolás
- Erkölcsi bizonyítvány igénylése
Figyelem! Az alábbi ügyekben e-mailen (konz.man@mfa.gov.hu) kell időpontot egyeztetni:
- érdekvédelmi ügyek
- gyermekvédelmi és gyámsági ügyek
- az egyszeri hazautazásra szolgáló ideiglenes útlevél ügyek
- állampolgársági ügyek (magyar állampolgárság igazolása, egyszerűsített honosítás)
- halottszállítási engedély
Főkonzulátusunknak nincs felhatalmazása vízumkiadásra. Schengeni vízumkérelmekkel és tartózkodási engedélyekkel kapcsolatban részletesen tájékozódni londoni nagykövetségünk weboldalán tud (angol nyelven) ide kattintva.
Kérjük, hogy az időpont lefoglalása előtt tájékozódjon a kiválasztott ügytípusról honlapunkon a Konzuli szolgáltatások menüpont alatt, és az ügyintézésre minden szükséges dokumentumot hozzon magával!
Figyelem! A lefoglalt időpontról emlékeztető e-mailt fog kapni az ügyintézés időpontja előtt 7 nappal, hogy foglalását feltétlenül igazolja vissza, mert a foglalás ezzel válik véglegessé. Ha a lefoglalt időpontban mégsem tud megjelenni, kérjük, hogy foglalását – a többi ügyfél és a várakozási idő csökkentése érdekében – az e-mailben szereplő linken szíveskedjen törölni. Amennyiben az emlékeztető e-mail kiküldésétől számított 48 órán belül foglalását nem igazolja vissza, az időpontja automatikusan törlésre kerül. (Ha időpontját a tervezett ügyintézéshez képest 7 napon belül foglalta, nem fog megerősítő e-mailt kapni.)
Fontos: az online rendszerünkben rendszeresen nyitunk meg újabb időpontokat. Amennyiben nincs elérhető időpont a kívánt szolgáltatás esetében, úgy kérjük látogasson vissza az oldalra később.
AZ ONLINE IDŐPONTFOGLALÓ RENDSZERBEN VALÓ FOGLALÁSHOZ KATTINTSON AZ ALÁBBI LINKRE:
Az időpontfoglaló rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tudnivalók:
Mire figyeljek az időpontfoglalásnál?
- Az ügyfélfogadási rendszerben az időpontfoglaláskor az alapügyet kell kiválasztani.
- Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. A kiválasztásnál a személyek számánál azt kell jelölni, hogy hány ügyfél ügyét intézik az adott időpontban. Így például a gyermek útlevél kérelménél a gyermek nevét kell megadni, és egy főt kell kiválasztani, függetlenül attól, hogy a kérelem benyújtásakor a két szülőnek is jelen kell lennie.
- Egy alapügyre egy személy csak egy időpontot foglalhat. Ilyenkor az online rendszerünk nem engedi tovább, hanem figyelmezteti a korábbi foglalására.
- Külön időpontot kell kérni az egymással össze nem függő ügyek intézésére.
- A lefoglalt időpontról emlékeztető e-mailt fog kapni az ügyintézés időpontja előtt 7 nappal, hogy foglalását igazolja vissza, mert a foglalás ezzel válik véglegessé. Ha a foglalt időpontban nem tud megjelenni, kérjük, hogy mielőbb gondoskodjon az időpontja módosításáról vagy törléséről, amit a visszaigazoló emailben lehet megtenni! Amennyiben az emlékeztető e-mail kiküldésétől számított 48 órán belül foglalását nem igazolja vissza, az időpontja automatikusan törlésre kerül.
Hogyan készüljek fel az ügyintézésre?
- A honlapon minden egyes konzuli ügyre vonatkozóan részletes tájékoztató található ide kattintva. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok letölthetők az adott ügytípusról szóló tájékoztató alján. Kérjük, hogy először figyelmesen olvassa el a honlapon leírtakat. Ha több ügyet intéz egyszerre, úgy minden egyes ügyre vonatkozó információról tájékozódjon (például gyermek anyakönyvezése, útlevélkérelme és apai elismerő nyilatkozat esetén a honlap mindezen részeit el kell olvasni, és minden ügyhöz tartozó adatlapot ki kell nyomtatni és kitölteni).
- Kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyintézés gördülékenysége érdekében, ahol ez lehetséges előzetesen kitöltött adatlapokkal, illetve előkészített anyagokkal érkezzenek. Hiányos kérelem (pl. kitöltetlen adatlapok, hiányzó mellékletek) esetén sajnos nem tudjuk garantálni az ügyintézést a rendelkezésre álló időkorlát miatt.
- Amennyiben az ügyintézésre történő felkészülés során olyan kérdése merül fel, amelyre nem találja a választ a honlapunkon, e-mail címünkön készséggel állunk rendelkezésére.
- A kérelem benyújtásakor a honlapon meghatározott adatlapokat, dokumentumokat, okmányokat kell benyújtani az adott ügytípusnál leírtak szerint. Amennyiben a kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg. Útlevélkérelmeknél nincs lehetőség hiánypótlásra. A hiányos kérelmeket nem vesszük át, és új időpontot szükséges foglalnia. Sürgősségi időpont ilyen esetben sincs.
- Késés esetén az ügyintézést nem tudjuk garantálni, így adott esetben új időpontfoglalásra lehet szükség.
- A konzuli díjakat debitkártyával lehet kifizetni az ügyintézés során. Az aktuális díjtáblázatot itt találja.
- A főkonzulátuson azonnali, illetve sürgősségi eljárásra nincs lehetőség. A honlapon feltüntetett várható ügyintézési idő azonban csak tájékoztató jellegű, az eljárási idő rövidebb, illetve hosszabb is lehet.
- A főkonzulátus a magyarországi ügyintézést igénylő ügyekben a kérelmeket csak átveszi és továbbítja az illetékes hatóságnak, a további ügyintézésre nincs ráhatása. Ennek megfelelően a Magyarországon folyamatban lévő ügyekben a konzulátus nem tud tájékoztatást adni. A fontosabb magyarországi hatóságok elérhetőségeit a honlap az egyes ügyek leírásánál tartalmazza.
Köszönjük az együttműködését!