Az alábbi tájékoztató azoknak szól, akiket e-mailben arról értesítettünk, hogy a Manchesterben igényelt útlevelük vagy személyi igazolványuk elkészült és a manchesteri főkonzultásura megérkezett.

Kérjük, szíveskedjen az alábbiak közül kiválasztani, hogy az elkészült okmány átvételének mely módjáról rendelkezett a kérelem benyújtásakor.

Az átvétel módjára (személyesen vagy postán) a kérelmezéskor tett nyilatkozat utólag nem módosítható.

A tájékoztatás megtekintéséhez szíveskedjen a korábbi nyilatkozatnak megfelelő átvételi mód mellett található + jelre kattintani.

+Útlevél személyes átvétele a Manchesteri Főkonzulátuson
Az okmány személyes átvételére az „Elkészült magánútlevél, egyéb okirat átvétele” ügytípusra történő előzetes időpontfoglalás alapján kerülhet sor a főkonzulátusunkon.
Címünk: 1 Portland Street, Manchester M1 3BE
A személyes átvételkor kérjük bemutatni:
• a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
érvénytelenítés céljából az előző útlevelet, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta.
Kiskorú útlevelét a kérelem benyújtására jogosult szülő egyedül is átveheti, de személyazonosságát érvényes okmánnyal (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély) igazolnia kell.
Az át nem vett útlevelet a megérkezéséről e-mailen küldött értesítéstől számított 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.
Amennyiben az utazáshoz az elkészült okmányt szeretné használni, a kiállított úti okmány átvétele és az abban foglalt személyes adatok ellenőrzése előtt nem javasoljuk utazási menetjegy vásárlását. Az ebből eredő károkért a főkonzulátus nem vállal felelősséget.
+Személyi igazolvány személyes átvétele a Manchesteri Főkonzulátuson
Az okmány személyes átvételére a manchesteri főkonzulátuson Elkészült személyigazolvány (eSZIG) átvétel aktiválással” ügytípusra történő előzetes időpontfoglalás alapján kerülhet sor.
Címünk: 1 Portland Street, Manchester M1 3BE
A személyes átvételkor kérjük bemutatni:
• a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
• a kérelmezéskor kapott, PIN-kártyát tartalmazó borítékot (ennek hiányában az okmány még átvehető és használható – lásd az alábbiakat), továbbá
érvénytelenítés céljából az előző személyi igazolványt, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta.
A 14. életévét betöltött gyermek a saját személyi igazolványát átveheti.
Kiskorú személyi igazolványát a kérelem benyújtására jogosult szülő egyedül is átveheti, de személyazonosságát érvényes okmánnyal (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély) igazolnia kell. Okmányátvételkor a személyi igazolványt munkatársunk közreműködésével aktiválni kell. Az aktiváláshoz a PIN-kártyára és egy 6 számjegyű kód megadására van szükség. Ha PIN-kártyáját az aktiválás előtt elveszíti, másik kártya kizárólag hazai okmányirodában szerezhető be. A konzuli hivatal munkatársa a téves megadás miatt blokkolódott PUK-kód feloldására sem rendelkezik hatáskörrel. Aktiválás nélkül az elektronikus személyi igazolvány adathordozójához kötött funkciók nem használhatók, de az okmány személyazonosításra és utazásra ettől függetlenül alkalmas marad.
Az át nem vett személyi igazolványt a megérkezéséről e-mailen küldött értesítéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.
+Útlevél postai kézbesítése
A főkonzulátus az elkészült útlevél megérkezéséről e-mailben küldött értesítést követően 3 munkanapon belül gondoskodik az okmánynak a Royal Mail útján („signed for” delivery) történő postai feladásáról. A postai szolgáltatásról bővebb információt ide kattintva olvashat: www.royalmail.com/signedfor
A főkonzulátus a Royal Mail szolgáltatásaiért, a kézbesítés során történt károkért nem vállal felelősséget. Amennyiben az elkészült okmányát postai úton szeretné átvenni, a postázáshoz javasoljuk egy saját névre megcímzett és felbélyegzett („Special Delivery”) válaszboríték benyújtását az útlevél igénylésekor, mert így garantálható a leggyorsabban az okmány kézbesítése.
Ha a főkonzulátus e-mail értesítését követő 8 napon belül az okmány nem érkezett meg, javasoljuk annak szíves ellenőrzését, hogy esetleg fennáll-e a Royal Mail érdekkörében olyan ismert körülmény, amely a késlekedést indokolhatja (pl. sztrájk). Ennek hiányában javasoljuk hivatalunkat e-mail útján megkeresni, hogy megadhassuk a küldeményhez rendelt nyomonkövetési számot (tracking number), amely alapján a szolgáltatónál ellenőrizheti, hogy megkísérelték-e már a kézbesítést.
Ha a kérelmezéskor megadott postai cím megváltozik, a kérelmezőnek kell időben gondoskodnia a várható postai küldemények új címre történő átirányításáról:
• magyarországi címre kért kézbesítéskor a Magyar Postánál
• egyesült királyságbeli címre kért kézbesítéskor a Royal Mailnél.
A főkonzulátusnak a kézbesítetlenként visszaküldött, át nem vett útlevelet a megérkezésről e-mailen küldött értesítéstől számított 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.
+Személyi igazolvány postai kézbesítése
Alapesetben a kiállított személyi igazolvány postai kézbesítés útján nem vehető át, mert okmányátvételkor munkatársunk közreműködésével kell a személyi igazolványt aktiválni. Az aktiváláshoz a kérelmezéskor kapott PIN-kártyára és egy 6 számjegyű kód megadására van szükség.
Az okmány igénylésekor kapott eAzonosításhoz szükséges PIN-kód aktiválása ugyanakkor már otthonról is elvégezhető az eSzemélyiM mobilalkalmazás  segítségével.
Az eSzemélyiM használatához az alábbi főbb paraméterekkel rendelkező okostelefon szükséges:
  • legalább Android 7 vagy iOS 13 verziójú operációs rendszer
  • NFC (near field communication) olvasási képesség (amennyiben használja a mobiltelefonját fizetésre, úgy az biztosan NFC-képes)
  • Internetkapcsolat – közös hálózaton a számítógéppel

Felhívjuk figyelmét, hogy a kártyaolvasás funkció kizárólag Android rendszerű okostelefonokon elérhető, iOS operációs rendszerű készülékekhez kártyaolvasó és megfelelő segédprogram szükséges!

Az eSzemélyiM mobilalkalmazással kapcsolatos részletes információkat megtalálja ezen az oldalon: https://eszemelyi.hu/eszemelyim-applikacio/

Aktiválás nélkül az elektronikus személyi igazolvány adathordozójához kötött funkciók nem használhatók, de az okmány személyazonosításra és utazásra ettől függetlenül alkalmas marad.

Amennyiben a kérelmezéskor a postai kézbesítés mellett döntött, a főkonzulátus az elkészült személyi igazolvány megérkezéséről e-mailben küldött értesítést követően 3 munkanapon belül gondoskodik az okmánynak a Royal Mail útján történő postai feladásáról. A postai szolgáltatásról bővebb információt ide kattintva olvashat: www.royalmail.com/signedfor

A főkonzulátus a Royal Mail szolgáltatásaiért, a kézbesítés során történt károkért nem vállal felelősséget. Ha a főkonzulátus e-mail értesítését követő 8 napon belül az okmány nem érkezett meg, javasoljuk annak ellenőrzését, hogy esetleg fennáll-e a Royal Mail érdekkörében olyan ismert körülmény, amely a késlekedést indokolhatja (pl. sztrájk). Ennek hiányában javasoljuk hivatalunkat e-mail útján megkeresni, hogy megadhassuk a küldeményhez rendelt nyomonkövetési számot (tracking number), amely alapján a szolgáltatónál ellenőrizheti, hogy megkísérelték-e már a kézbesítést.

Kézbesítési panaszt ide kattintva kezdeményezhet a szolgáltatónál.

Ha a kérelmezéskor megadott postai cím megváltozik, a kérelmezőnek kell időben gondoskodnia a várható postai küldemények új címre történő átirányításáról:

• magyarországi címre kért kézbesítéskor a Magyar Postánál;
• egyesült királyságbeli címre kért kézbesítéskor a Royal Mailnél