A Manchesteri Főkonzulátus június 2-ától újraindítja a konzuli ügyfélszolgálatot. Az ügyfélszolgálaton egyelőre korlátozott ügyekben lehet eljárni.
A koronarvírus járvány miatt az ügyfélfogadást ügyfeleink és munkatársaink biztonsága érdekében át kellett alakítanunk. A konzulátuson valamennyi ügyben csak előzetes időpontfoglalás alapján történik az ügyintézés. Kérjük tisztelt ügyfeleiket, hogy az időpontfoglaláskor kapott visszaigazoló e-mailt figyelmesen olvassák el és kövessék a benne foglalt teendőket. Időpontot foglalni a https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/home címen lehet.
Ideiglenesen a főkonzulátuson a következő ügyek intézhetők:
- Azon állampolgárok útlevél vagy e-szig. kérelmei, akiknek okmánya legfeljebb 3 hónapon belül lejárt, illetve legfeljebb egy hónapon belül le fog járni és nincs más utazásra alkalmas okmányuk.
- Gyermekek útlevél vagy e-szig. kérelmei
- Gyermekek születésének hazai anyakönyvezése és úti okmány igénylése és ehhez kapcsolódóan házasság anyakönyvezése, anyasági támogatás és FÉTÁM kérelem beadása
- Aláírás hitelesítés - csak kivételesen indokolt esetben, amelyről a konzul dönt
Ideiglenesen postai úton benyújtható kérelmek:
- erkölcsi bizonyítvány igénylése (megfelelő személyazonosítást követően)
- másolat hitelesítése
- haláleset hazai anyakönyvezése
- családi állapot igazolás
- anyakönyvi okirat kiállítása
A postai kérelem benyújtása előtt kérjük, hogy emailben érdeklődjenek az ügyintézés pontos menetéről a konz.man@mfa.gov.hu címen.