Az alábbi tájékoztató azoknak szól, akik útlevél vagy személyi igazolvány iránti kérelmüket Magyarországon vagy más külképviseleten nyújtották be, de az elkészült okmány átvételének helyeként a Manchesteri Főkonzulátust jelölték meg.

Ebben az esetben a kérelmezéskor megadott e-mail címre küldött értesítésben adunk tájékoztatást arról, ha az elkészült okmány a főkonzulátusra megérkezett. E-mail vagy egyéb elérhetőség hiányában (ez útlevélkérelmek esetében nagyon gyakori) a tájékoztatást nem tudjuk megtenni.

Amennyiben a kérelmezés óta legalább 20 nap már eltelt anélkül, hogy tőlünk értesítést kapott volna, kérjük, szíveskedjen hivatalunknál e-mail útján érdeklődni az okmány megérkezéséről.

Kérjük, válasszon az alábbiak közül, hogy az elkészült okmány átvételének mely módjáról rendelkezett a kérelem benyújtásakor.

Az átvétel módjára (személyesen vagy postán) a kérelmezéskor tett nyilatkozat utólag nem módosítható.

Amennyiben az elkészült okmányt utazáshoz szeretné használni, a kiállított úti okmány átvétele és az abban foglalt személyes adatok ellenőrzése előtt nem javasoljuk utazási menetjegy vásárlását. Az ebből eredő károkért a főkonzulátus nem vállal felelősséget.

A tájékoztatás megtekintéséhez szíveskedjen a korábbi nyilatkozatnak megfelelő átvételi mód mellett található + jelre kattintani.

+Útlevél személyes átvétele a Manchesteri Főkonzulátuson
A nem Manchesterben igényelt útlevél személyes átvételére a „Elkészült magánútlevél, egyéb okirat átvétele” ügytípusra történő előzetes időpontfoglalás alapján kerülhet sor főkonzulátusunkon.
Címünk: 1 Portland Street, Manchester M1 3BE
A személyes átvételkor kérjük bemutatni:
• a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
• érvénytelenítés céljából az előző útlevelet, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta.
A Magyarországon igényelt útlevelet konzuli közreműködői díj (40 EUR) megfizetése ellenében veheti át, melyet betéti (debit) bankkártyával tud nálunk helyben kifizetni.
A más külképviseleten igényelt útlevél esetében díjfizetési kötelezettség nincs, mivel a konzuli közreműködői díjat a másik külképviselet már előzetesen bevételezte.
Kiskorú útlevelét a kérelem beadására jogosult szülő egyedül is átveheti, de személyazonosságát érvényes okmánnyal (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély) igazolnia kell.
Az át nem vett útlevelet a megérkezéséről e-mailen küldött értesítéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.
+Személyi igazolvány átvétele a Manchesteri Főkonzulátuson
A nem Manchesterben igényelt okmány személyes átvételére a „Elkészült személyigazolvány (eSZIG) átvétel aktiválással” ügytípusra történő előzetes időpontfoglalás alapján kerülhet sor a főkonzulátuson.
Címünk: 1 Portland Street, Manchester M1 3BE
A személyes átvételkor kérjük bemutatni:
• a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
• a kérelmezéskor kapott, PIN-kártyát tartalmazó borítékot (ennek hiányában az okmány még átvehető és használható – lásd az alábbiakat), továbbá
érvénytelenítés céljából az előző személyi igazolványt, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta.
A 14. életévét betöltött gyermek a saját személyi igazolványát átveheti.
Kiskorú személyi igazolványát a kérelem beadására jogosult szülő egyedül is átveheti, de személyazonosságát érvényes okmánnyal (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély) igazolnia kell.
Okmányátvételkor a személyi igazolványt munkatársunk közreműködésével aktiválni kell. Az aktiváláshoz a PIN-kártyára és egy 6 számjegyű kód megadására van szükség.
Ha PIN-kártyáját az aktiválás előtt elveszíti, másik kártya kizárólag hazai okmányirodában szerezhető be. A konzuli hivatal munkatársa a téves megadás miatt blokkolódott PUK-kód feloldására sem rendelkezik hatáskörrel.
Aktiválás nélkül az elektronikus személyi igazolvány adathordozójához kötött funkciók nem használhatók, de az okmány személyazonosításra (utazásra) ettől függetlenül alkalmas marad.
Az át nem vett személyi igazolványt a megérkezéséről e-mailen küldött értesítéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.
+Útlevél postai kézbesítése
Amennyiben az útlevél postai kézbesítését kérte, a kérelmezést követően mindenképpen vegye fel velünk a kapcsolatot és e-mail útján tájékoztasson bennünket, hogy a Manchesteri Főkonzulátusra kért útlevelét postai kézbesítéssel szeretné átvenni. Kérjük, adja meg postai címét és a leveléhez szkennelve csatolja:
• a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
• egy személyazonosságot igazoló okmányt (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély).
A Magyarországon igényelt útlevelet konzuli közreműködői díj (a pontos összegről e-mailben kérjen tájékoztatást) megfizetése ellenében postázzuk.
A más külképviseleten igényelt útlevél esetében díjfizetési kötelezettség nincs, mivel a megadott konzuli közreműködői díjnak megfelelő összeget a másik külképviselet már előzetesen bevételezte.
A postai kézbesítéshez előzetesen el kell küldenie a hivatalunkhoz az alábbiakat:
• érvénytelenítés céljából az előző útlevelet vagy ideiglenes magánútlevelet, ha azt a kérelmezéskor visszakapta.
Postacímünk: 1 Portland Street, Manchester M1 3BE
A főkonzulátus az elkészült okmány postai feladásáról a Royal Mail útján („signed for” delivery) gondoskodik. A küldemény a feladás napján kap nyomon követési számot (tracking number), melyet a Royal Mail automatikusan generál.
A főkonzulátus a Royal Mail szolgáltatásaiért, a kézbesítés során történt károkért nem vállal felelősséget.
A főkonzulátusnak kézbesítetlenként visszaküldött, át nem vett útlevelet a visszaküldéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.
+Személyi igazolvány postai kézbesítése
Alapesetben a kiállított személyi igazolvány postai kézbesítés útján nem vehető át, mert okmányátvételkor munkatársunknak közreműködnie kell a személyi igazolvány aktiválásában. Az aktiváláshoz a kérelmezéskor kapott PIN-kártyára és egy 6 számjegyű kód megadására van szükség. 
Az okmány igénylésekor kapott eAzonosításhoz szükséges PIN-kód aktiválása ugyanakkor már otthonról is elvégezhető az eSzemélyiM mobilalkalmazás  segítségével. 
Az eSzemélyiM használatához az alábbi főbb paraméterekkel rendelkező okostelefon szükséges:
  • legalább Android 7 vagy iOS 13 verziójú operációs rendszer
  • NFC (near field communication) olvasási képesség (amennyiben használja a mobiltelefonját fizetésre, úgy az biztosan NFC-képes)
  • Internetkapcsolat – közös hálózaton a számítógéppel

Felhívjuk figyelmét, hogy a kártyaolvasás funkció kizárólag Android rendszerű okostelefonokon elérhető, iOS operációs rendszerű készülékekhez kártyaolvasó és megfelelő segédprogram szükséges!

Az eSzemélyiM mobilalkalmazással kapcsolatos részletes információkat megtalálja ezen az oldalon: https://eszemelyi.hu/eszemelyim-applikacio/

Aktiválás nélkül az elektronikus személyi igazolvány adathordozójához kötött funkciók nem használhatók, de az okmány személyazonosításra és utazásra ettől függetlenül alkalmas.

Amennyiben a fentiek ismeretében postai kézbesítést kért, a kérelembenyújtást követően mindenképpen vegye fel velünk a kapcsolatot és e-mailben tájékoztasson bennünket, hogy a Manchesteri Főkonzulátusra kért személyi igazolványát postai kézbesítéssel szeretné átvenni. Kérjük, adja meg postai címét és a leveléhez szkennelve csatolja:

• a kérelmezéskor kapott igénylőlapot, továbbá
• egy személyazonosságot igazoló okmányt (útlevél, személyi igazolvány vagy vezetői engedély).
Amennyiben az előző személyi igazolványt a kérelmezéskor visszakapta, az elkészült okmány postai kézbesítéséhez előzetesen ezt el kell küldenie számunkra, érvénytelenítés céljából.
Postacímünk: 1 Portland Street, Manchester M1 3BE
A főkonzulátus az elkészült okmány postai feladásáról a Royal Mail útján („signed for” delivery) gondoskodik. A küldemény a feladás napján kap nyomon követési számot (tracking number), melyet a Royal Mail automatikusan generál. A főkonzuilátus a Royal Mail szolgáltatásaiért, a kézbesítés során történt károkért nem vállal felelősséget.
A főkonzulátusnak kézbesítetlenként visszaküldött, át nem vett személyi igazolványt a visszaküldéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra a kiállító hatóságnak.