Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy 2020. december 3-tól (csütörtök) a Főkonzulátus sürgős ügyekben újra teljeskörű szolgáltatást nyújt. Az ügyintézés továbbra is csak előzetes időpontfoglalás alapján lehetséges. Az időpontfoglaló rendszer elérhető az alábbi címen: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/home
Kérjük kedves ügyfeleinket, hogy a járványügyi szabályozások betartása érdekében csak azok foglaljanak időpontot, akiknek ügyintézése valóban halaszthatatlan (pl. okmányuk lejárt vagy 3 hónapon belül lejár.)
Anyakönyvi ügyekre is lehet időpontot foglalni, de előnyt élveznek a születés hazai anyakönyvezésére irányuló kérelmek, amelyeknek célja, hogy a gyermeket úti okmánnyal lássák el, mivel a közeljövőben utazni kívánnak. Rendes útlevél kézhez vétele jelen helyzetben kb. 4-5 hetet vesz igénybe, ezért amennyiben még nem anyakönyvezett gyermekkel szándékoznak az ünnepekre hazautazni, akkor az egyszeri utazásra jogosító ideiglenes magánútlevél kérelmezése javasolt, majd annak birtokában az anyakönyvezés magyarországi intézése.
Amennyiben ideiglenes magánútlevél kérelmet kíván benyújtani, kérjük e-mailben keresse meg a Főkonzulátust a konz.man@mfa.gov.hu címen.